פודקאסטים שלי

להתאבל על ההורה שלא היה לי

כול כך הרבה מאיתנו מנסים לרצות את ההורים שלנו, לקבל את המילה הטובה. הרצון שיאשרו אותנו, קיים בכולנו. האם זו הדרך הנכונה? האם המאמץ שאנו עושים מצליח? מתי עלינו להשתחרר מהעול הזה, ולהגיע להכרה שאנחנו טובים כמו שאנחנו ? על כך בפרק הבא. פרק לא קל להאזנה, הכולל סיפור אישי לא פשוט, אבל מלמד ומקדם. האזנה נעימה

וויסות רגשי

הנושא של וויסות רגשי, כול כך משמעותי בחיינו, הן כילדים, והן כמבוגרים. הורים לילדים מאותגרי קשב, והורים לילדים על הרצף, נתקלים בקושי בתחום. זה אז מה אם כן עלינו לעשות? איך ההתנהגות שלנו תשפיע על היכולת שלהם לווסת את עצמם? על כך בפרק הבא האזנה נעימה

התפתחות אישית

פרק זה, הוא פרק סולו בו אני מדברת על תהליך הכי חשוב, שאדם עשוי לעבור בחייו ,תהליך של התפתחות אישית, שבו הוא יפתח מודעות, לאיך הוא חי, ולאן הוא מכוון. בתהליך לא פשוט זה, האדם לא יפעל על הטייס האוטומטי, אלא יעצור ויפעל מתוך מקום שיקדם אותו. פרק שמהווה קריאת השכמה. בואו נתעורר ביחד. האזנה מלמדת.

עונשים כדרך חינוך

שלום מאזינים יקרים, מי מכן, לא מצא את עצמו מאיים על ילדו בשעת כעס, כי הילד יענש. גם בקרב ילדים מאותגרי קשב, ואלה שעל הרצף ההורה, מוצא עצמו בחוסר אונים, ומאיים. נשאלת השאלה, האם עונש הוא הכלי הטוב לחינוך? בוא נצלול ביחד לסוגיה מורכבת זו, ונמצא את התשובה המתבקשת.

גיל ההתבגרות בקרב מאותגרי קשב ונערים על הרצף

שלום מאזינים יקרים, בפרק זה אנחנו עתידות לדבר על אחת התקופות המאתגרות ביותר בתקופת ההתפתחות של הילדים שלנו בפרק זה נענה על השאלות מה מאפיין תקופה זו? איך היא באה ביטוי בקרב ילדים מאותגרי קשב ואלה שעל הרצף? מהם האתגרים שאיתם הורים מתמודדים. וכמובן שנתייחס גם לפתרונות. האזנה מלמדת

מאבקי כוח

שלום לכם מאזינים יקרים, בפרק זה נדבר על נושא כול כך מאתגר, שהרי בכול בית יש הורה שרוצה בטובתו של הילד, אך לא תמיד זה עולה בקנה אחד עם רצון הילד. ילדים מאותגרי קשב, או ילדים על הרצף, עלולים להיות לוחמניים, ואנחנו ההורים שמלאים בכוונות טובות, עלולים למצוא את עצמנו במאבק כוח. איך נראה מאבק כוח עם ילד מאותגר קשב ? איך נראה מאבק כוח עם ילד על הרצף ? איך נפעל נכון מהרגע שגילינו שאנו במאבקי כוח ? בואו נענה על השאלות החשובות האלה.

אווירה משפחתית

היי מאזינים יקרים, בפרק זה נדבר על מרכיב שהוא כול כך חיוני, מהרגע שהחלטנו להקים בית. האווירה המשפחתית, היא למעשה האוויר שאנחנו נושמים, ולכן יש להתייחס אליו בכובד ראש, במיוחד בבית שיש בו ילד על הרצף, או ילד מאותגר קשב. הצטרפו אלינו מבטיחה שתתרמו. האזנה נעימה ומלמדת

עידוד כדרך חיים

כולנו רוצים להיות הורים מעודדים, אך נשאלת השאלה האם אתם עושים את זה נכון? איך מעודדים ילד, שמתקשה, שלא עומד בציפיות שלנו. חשוב לזכור כי, עידוד היא אומנות. הצטרפו אלינו, ונלמד איך לעודד מאותגרי קשב, וילדים על הספקטרום.

גמישות מחשבתית

גמישות מחשבתית היא מיומנות נדרשת בחיינו כבר מגיל צעיר. הורים צריכים ללמד את הילדים את המיומנות הזאת, אך ראשית עליהם להכיר ממה מורכבת המיומנות הזאת. ילדים על הספקטרום, וילדי מאותגרי קשב, מתקשים בנושא. בואו נצלול לעולם שלהם.

העולם החברתי של מאותגרי קשב וילדים על הרצף

אדלר קבע שהאדם הוא יצור חברתי. היכולת להשתלב בחברה בקבוצת השווים, בונה בטחון עצמי, ודימוי עצמי. הקושי להשתלב בחברה, משפיע על ילדים מאותגרי קשב וילדים, על ילדים על הרצף. המטרה היא למעשה, להקנות להם כישורים חברתיים. איך נעשה זאת? האם זה אפשרי ? האזנה מועילה ומלמדת.

זוגיות מאותגרת קשב זוגיות על הרצף

לפני שאנחנו הורים, אנחנו בני זוג, שהופכים ליחידה אחת. באופן טבעי, אנחנו מצפים מבן הזוג שלנו, שיתן לנו מענה לצרכים הרגשיים שלנו, בנוסף לניהול בית, ולטיפול בילדים. האזנה נעימה.

טיפול משפחתי במקרה של הפרעת קשב או של ילד שנמצא על הרצף

בפרק זה נצלול לתוך המשפחה, שהיא השדה הראשון בו מתחולל האירוע של התנהלות נכונה, וגיוס המשפחה לקושי, שאיתו ההורים, והילדים האחרים במשפחה. האזנה מלמדת.

מהם התפקידים של אנשי מקצוע משמעותיים לילדים מאותגרי קשב וילדים על הרצף

בפרק זה נכיר את האנשים שההורים נעזרים בשירותיהם. במקרים רבים, כאשר הורה לילד מאותגר קשב או על הרצף, רוצה להעזר באנשי מקצוע ,הוא מבולבל ולא יודע למי לפנות. בפרק זה נעשה סדר. הצטרפו אלינו.

קבלת הבשורה על ילד מאותגר קשב או ילד על הרצף

בפרק זה, אנו משתפות בתהליך שעברנו מרגע קבלת הבשורה, שהילד שלי מאותגר קשב או על הרצף. רגע הבשורה, הוא רגע בו מתנפץ החלום, על הילד המושלם עליו חלמתי. בשלב זה, אנו יוצאים לדרך אחרת מאתגרת, שבה אנו צריכים לרכוש ידע לעזור לילד, לממש את הפוטנציאל שלו.

פצעי ילדות

בפרק זה אני ותקוה משתפות בפצעי הילדות שלנו. הכוונה היא להראות את הקשר הישיר בין חוויות ילדות, לבין אירועים שמתרחשים בהמשך חיינו. אם נשכיל להבין ולהכיר בפצעי הילדות שלנו, ולעבוד עליהם, הרי שנתנהל טוב יותר במערכות היחסים המשמעותיות שלנו, שהחשובה מכולם היא מערכת היחסים שלנו עם עצמנו.

עולמם הרגשי של מאותגרי קשב וילדים על הספקטרום

בפרק זה אני ותקוה בונה משוחחות על עולמם הרגשי של ילדים מאותגרי קשב וכאלה שהם על הספקטרום. מפרק זה ניתן להבין כמה מצבם מורכב, מצריך התערבות, ובניית תוכניות, שיעזרו להם לממש את הפוטנציאל שלהם.

רק על עצמי לספר ידעתי

בפרק זה אני בוחרת לשתף בחיי האישיים, שהמטרה היא לא מציצנות, אלא לשמש מודל לדרך את בה צעדתי והתפתחתי, ואז אתם תוכלו לחזור לסיפור החיים שלכם, להביט פנימה, ולהחליט שאתם רוצים לחולל את השינוי.

הקשר בין אוטיזם להפרעות קשב וריכוז

תקוה בונה, היא אם לארבעה ילדים, ששניים מהם על הספקטרום האוטיסטי. תקוה היא מנתחת התנהגות במשרד החינוך. והיום היא מסייעת לילדים עם קשיים, המשולבים במערכת החינוך הכללית. בפרק זה היא מספרת את הסיפור שלה, עד לגילוי שהבן השני לא מאותגר קשב, אלא על הספקטרום האוטיסטי. אשמח לתגובות, ולהצעות לפרקים, שמעניינים אתכם.

בואר נדבר על חרדה ואיך לטפל בה

תקוה בונה, היא אם לארבעה ילדים, ששניים מהם על הספקטרום האוטיסטי. תקוה היא מנתחת התנהגות במשרד החינוך. והיום היא מסייעת לילדים עם קשיים, המשולבים במערכת החינוך הכללית. בפרק זה היא מספרת את הסיפור שלה, עד לגילוי שהבן השני לא מאותגר קשב, אלא על הספקטרום האוטיסטי. אשמח לתגובות, ולהצעות לפרקים, שמעניינים אתכם. קישורים רלוונטיים: -