התמודדות עם הכנת שיעורי בית

איך לעשות את זה נכון ?

כדאי לדעת ,המטרה של שיעורי בית, היא להוביל את הלומד לעצמאות, שידע להתארגן נכון וירכוש מיומנויות למידה כמו: התמדה, רצינות, וחריצות .

מה גילו מחקרים שנעשו בתחום ?

בסקירה שנערכה בשנים 1981-2003, נמצא כי שיעורי הבית ביסודי, לא תורמים להישגים. בחטיבה, ההכנה זניחה. בתיכון יש להם תרומה, בתנאי שהמשך של ההכנה לא עולה על שעתיים.

ישנם יתרונות רבים בשיעורי בית אמנה חלק מהם :

הם מעודדים חשיבה. 

אנו משקיעים בניסוח. 

זה מחדד את ההבנה. 

זה משפר את הזיכרון –תרגול גרפו מוטורי כתומך זיכרון, מסייעים למורה לעקוב אחר התקדמות הילד. 

יוצרים תווך בין בית הספר לבית. 

מסייעים להורים לזהות במה הילד מתקשה. 

ישנם גם טיעונים נגד שיעורי בית 

זמן אחר הצהריים, אמור להיות זמן רגיעה והנאה. 

זמן לבילויים חוגים ומפגשים עם חברים. 

זה יוצר אנטי כלפי בית ספר. 

אין צורך "ללעוס" שוב את החומר. 

יש לאפשר לילדים ילדות שלא תחזור. 

זה פותח פתח להעתקה. 

המצב היום בארץ הוא שברוב בתי הספר תלמידים נדרשים להכין שיעורים 

שיעורי בית – אז איך נעשה את זה נכון ?

המרכיב הראשון הוא סביבה לימודית. נמצא איפה הילד עובד ביעילות. זה  יכול להיות, בחדרו, בסלון, במטבח. זה צריך להיות מקום שקט וקבוע, ושבו כול הציוד יהיה בהישג יד.  

יש להתייחס לזמן בו הילד הכי מרוכז. זה בדרך כלל אחרי שאכל ארוחת צהרים .

לשאלה כמה זמן צריך להקדיש להכנת שיעורי בית ?

התשובה היא, שצריך שתהיה פרופורציה בין הכמות לזמן. עשרה עמודים לא בדקה, ושתי עמודים לא עד עשר בלילה.

כאשר יש לנו ילד עם הפרעת קשב או לקות למידה, חשוב מאוד להקנות לו אסטרטגיות למידה, כבר בגיל צעיר, הוראות כמו :הקף בעיגול, מתח קו, הסבר, הבע את דעתך .

חשוב מאוד גם לפרק משימה גדולה לקטנות יותר כדי להפחית לחץ ועומס. משימה נוספת היא, לעזור להם להחליט מה חשוב יותר, ומה פחות, כדי ליעל את הלמידה.

לא לשכוח לעודד, ולזכור ששיעורי הבית לא חייבים להיות מושלמים. אם אנו יודעים, שהוא הכין חלק, כי קשה לו זה בסדר לעצור ,כדי לא ליצור עומס, אחרת נפספס את המטרה, ואף יתחילו שקרים והעתקות.

חשוב מאוד, לא להכין את השיעורים במקום הילד ואם מזהים קושי שאנו לא מצליחים לעזור בו, אז לקחת עזרה מקצועית, במקביל ליצור קשר עם המורה בבית הספר, ולוודא שהמשימות שהיא נותנת, יהיו תואמות את רמתו של הילד.   

חיזוקים רבותי תבחרו: נשיקות, חיבוקים, כפיים, מדבקה, אפשר גם את כולם. בנוסף, בחירת פעילות מהנה עם הילד בסיום שיעורי הבית, אף היא יכולה להוות תמריץ.

 

תם ולא נשלם 

החיים הם מסע 

חינוך הוא תהליך 

וגידול ילדים היא משימה

שדורשת מאתנו

סבלנות ,ידע, מודעות, והרבה רצון טוב 

אם תרצו עזרה נוספת אשמח לעזור  אני כאן בשבילכם 

באהבה ונתינה ענקית

ורד רחמן אתגר ההורות      

 

  



מוזמנים להתקשר

050-9449130

Picture of ורד רחמן

ורד רחמן

נעים מאוד – ורד רחמן. אני נשואה ואמא לשלושה. 

מזה 25 שנה אני מלווה ילדים, בני נוער ומבוגרים בהוראת אנגלית, עם התמחות בהפרעת קשב ולקויות למידה. 

משם המשכתי ללא לאות להדרכת הורים. ולא עצרתי שם, כי הבנתי שלפני שאנחנו הורים, אנחנו בני זוג, ומה שקורה בין בני הזוג משליך על ההורות. ולפני שאנחנו בני זוג, אנחנו פרט, כל אחד מגיע עם המזוודה האישית שלו. השאלה היא מה יש במזוודה הזאת? מה אנחנו סוחבים איתנו? האם זה משרת אותנו כבני זוג וכהורים?

בואו איתי ביחד ונעשה סדר בבלאגן. אני פה לתת לכם יד ולהגיע איתכם אל מה שחשוב לכם. לא אשקוט ולא אניח עד שנשיג את מה שאתם מייחלים לו. 

לפוסטים הבאים

הצטרפו לקהילה שלי

מוזמנים לעקוב