ניהול שיחות טעונות עם הילדים ועם בן הזוג

אנחנו אומרים, והם לא מקשיבים לנו, גם בן הזוג שלנו, וגם הילדים שלנו.

אנחנו אומרים לעצמנו, אבל הסברנו, איך זה יכול להיות שלא נוצר שום שינוי?

אז מה היה שם בעצם ?

היה מונולוג, ולא דיאלוג.

אנחנו שוכחים שיש לבן זוג שלנו, או לילד שלנו מה להגיד.

זו הייתה שיחה חד צדדית.

הילדים יקראו לזה חפירה.

 

במקרים רבים, אם אנחנו מדברים על הילדים הם יפעלו ממקום של וויתור, או של פחד, ולא ממקום של רצון לשיתוף פעולה.

בן הזוג שלנו עשוי לא להקשיב, או אפילו להתנגח אתנו.

אז איך ננהל שיחה טעונה ?

נשב עם עצמנו, ונחשוב על הנושא, שמעורר ויכוח.

נענה על שאלות כמו, למה זה חשוב לנו?

על איזה ערך זה יושב? שני ערכים מתנגשים

איפה זה פוגש אותנו? איזה כפתור זה מפעיל אצלנו? נהיה כנים עם עצמנו.

אם השיחה תהיה עם הילדים, אנחנו יכולים להעלות על הכתב, מה הילדים יענו לנו.

 

 

נקבע זמן לשיחה, ונבהיר שהפעם אנחנו רוצים, שזה יהיה אחרת.

נקשיב באמפתיה.

נשאל שאלות.

נחזור על הדברים, לוודא שהבנו נכון.

נשתמש במילים מקרבות,

 אני רוצה

 חשוב לי ש….

לא חייב או מוכרח

צריך שייווצר חיבור, התחושה שמבינים אותי.

יחד נחפש פתרונות משותפים תעלה השאלה, מה אתה מציע?

אנחנו באים בטוב, כדי לייצר אימון.

לכן, נבוא בלב פתוח.

בעת השיחה, נהיה רגועים.

המטרה גם עם בן הזוג, וגם עם הילדים, היא לייצר יחסים טובים, ומכבדים, שיובילו לאווירה טובה בבית.

מוזמנים להתקשר

050-9449130

Picture of ורד רחמן

ורד רחמן

נעים מאוד – ורד רחמן. אני נשואה ואמא לשלושה. 

מזה 25 שנה אני מלווה ילדים, בני נוער ומבוגרים בהוראת אנגלית, עם התמחות בהפרעת קשב ולקויות למידה. 

משם המשכתי ללא לאות להדרכת הורים. ולא עצרתי שם, כי הבנתי שלפני שאנחנו הורים, אנחנו בני זוג, ומה שקורה בין בני הזוג משליך על ההורות. ולפני שאנחנו בני זוג, אנחנו פרט, כל אחד מגיע עם המזוודה האישית שלו. השאלה היא מה יש במזוודה הזאת? מה אנחנו סוחבים איתנו? האם זה משרת אותנו כבני זוג וכהורים?

בואו איתי ביחד ונעשה סדר בבלאגן. אני פה לתת לכם יד ולהגיע איתכם אל מה שחשוב לכם. לא אשקוט ולא אניח עד שנשיג את מה שאתם מייחלים לו. 

לפוסטים הבאים

הצטרפו לקהילה שלי

מוזמנים לעקוב