איך לחזק את הקשר עם הילדים

הלוגו של מכון אדלר הוא "הכל יחסים". משפט זה מכוון אותנו אל המקום בו אנו צריכים להשקיע.

הורים רוצים להיות בקשר טוב עם ילדיהם, אך לא תמיד יודעים איך. הורה נבון יבין שהוא בתפקיד וכי עליו לדאוג לילדו. אם ההורה מרגיש כי דברים לא מסתדרים, כדאי להיעזר בייעוץ והדרכה.

כדי לחזק את הקשר עם הילד, על ההורה להכיר את ילדו, ולדעת מה מתאים לו ומה אהוב עליו.

כשאנו רוצים לחזק את הקשר עם הילד, כמובן שגילו יילקח בחשבון, וכן היכולות שלו.

בגילאים הצעירים, משחק הוא כלי מאוד משמעותי, שבעזרתו הילד מתפתח. כך גם לגבי הקראת סיפורים, המשרתת את הרצון שלנו להכיר לילד את העולם שבו אנו חיים וגם עולמות דמיוניים, דברים מלהיבים מבחינתו, המקדמים את התפתחותו .

שחקו עם הילד בהתלהבות 

המשחק בגיל צעיר עם הילד הוא חוויה נהדרת שתיחרט בזכרונו, ולכן רצוי שייעשה בהתלהבות ושמחה. אפשרו לעצמכם לחזור אחורה, לקרוא דרור לילד שבכם. התנהגות כזו של התלהבות ושמחה תראה לו שאתם באמת שם בשבילו, תסב לו הנאה מרובה ותחזק את הקשר.

כאשר הילד מתחיל ללכת לבית ספר, חלים שינוים. שלוש השנים הראשונות הן שנים בהן הילד מפתח יכולות קוגניטיביות וגופניות, שאנו ההורים יכולים לעזור לו לחזק.

אם בשלב המוקדם קראנו עם הילד ספרים שהיו פשוטים יחסית, בשלב הזה נעלה את הרמה, ונשתמש בתכנים מורכבים יותר, שיכולים להוות כלי נהדר להקניית ערכים. נושאים כמו חברות, ביטחון עצמי, התמודדות עם קושי והבעת רגשות יכולים להיות נלמדים דרך ספרים.

אחרי קריאת ספר רצוי ליצור שיחה בנושא.

צפייה בסרטים ביחד יכולה להיות אף היא להיות פעילות נעימה ומגבשת.

כאמא לילד בן 27 היום, אני זוכרת כי היתה סדרה שנהגנו לצפות בה ביחד, בגילאי בית הספר היסודי. זו היתה שעה כל כך נהדרת ומכוננת: אני חזרתי לנוף ילדותי, והוא זכה באמא, שמתעניינת בעולמו ומכייפת ביחד אתו.

כאשר הילד מגיע לגיל ההתבגרות, הקשר משתנה, שכן הרצון שלו לעצמאות גדל, וחיי החברה שלו משתנים. תקופה זו לא קלה, שכן זוהי התקופה שבה הילד מעצב את האישיות שלו, ולכן הוא עשוי לנסות להתרחק מאתנו.

בשלב זה, שבו הילד רכש ידע רב וכישורים, האפשרות להיעזר בו עשויה מאוד לקרב בינינו.

אנו חיים בעידן שבו המכשירים האלקטרוניים והמדיה החברתית מתפתחים במהירות וקשה לעקוב אחריה. כדאי לחזק את הילד ולבקש ממנו ללמד אותנו. לדוגמה: איך לנהל עמוד אינסטגרם או איך לבצע פעולה כזו או אחרת במחשב. חשוב גם לשוחח איתו על תחומים אחרים, בהם הוא מתעניין ורכש ידע. שיחות אלו עשויות לקרב בינינו. בדרך זו נרוויח זמן איכות יחד ונגרום לו להרגיש בעל ערך.

הרצון להיות עם הילד ולהתעניין בעולמו יקרב אותו אלינו, ויוביל להמשך קשר שעמלנו עליו כבר בשלבים יותר מוקדמים בהורות שלנו. אפילו נסיעה קצרה ביחד יכולה להפוך להזדמנות נהדרת לשוחח לשתף, להתייעץ ולהתעניין.

חשוב לזכור כי כל פעילות שנבחר בגיל הזה, בין אם היא פעילות ספורטיבית משותפת, ישיבה בבית קפה, הליכה לסרט או קניות, צריכה להיות מלווה בקשר אישי עם הילד, להקשיב לו, להכיל אותו, לא לבטל אותו, ולזכור שאנחנו רוצים להיות אנשים שהוא אוהב בחייו. 

 

מוזמנים להתקשר

050-9449130

Picture of ורד רחמן

ורד רחמן

עים מאוד – ורד רחמן. אני נשואה ואמא לשלושה. 

מזה 25 שנה אני מלווה ילדים, בני נוער ומבוגרים בהוראת אנגלית, עם התמחות בהפרעת קשב ולקויות למידה. 

משם המשכתי ללא לאות להדרכת הורים. ולא עצרתי שם, כי הבנתי שלפני שאנחנו הורים, אנחנו בני זוג, ומה שקורה בין בני הזוג משליך על ההורות. ולפני שאנחנו בני זוג, אנחנו פרט, כל אחד מגיע עם המזוודה האישית שלו. השאלה היא מה יש במזוודה הזאת? מה אנחנו סוחבים איתנו? האם זה משרת אותנו כבני זוג וכהורים?

בואו איתי ביחד ונעשה סדר בבלאגן. אני פה לתת לכם יד ולהגיע איתכם אל מה שחשוב לכם. לא אשקוט ולא אניח עד שנשיג את מה שאתם מייחלים לו. 

לפוסטים הבאים

הצטרפו לקהילה שלי

מוזמנים לעקוב