איך להשתפר בלימודים

קיימים מספר תנאי פתיחה ללמידה.

הם קשורים ביכולת הטכנית של המוח, לייצר תנאים חדשים. המוח שלנו צריך לבזבז אנרגיה כדי ליצור, ולשנות. אנו צריכים להבין, שזה חשוב ללמוד.

 

תפקיד ההורים הוא, להסביר לילד את החשיבות של הנושא. אז ברמה הראשונית, עלינו להבין שיש לטפח את המוח, כמו עציץ שמשקים אותו. על ידי תזונה נכונה, שינה, והתעמלות,

במטרה ליצור תנאי פתיחה טובים.

במקור המוח שלנו עצלן, לא רוצה לבזבז אנרגיה על דברים. לכן, עלינו לפנות למשאב נוסף, המוטיבציה שלנו.

חשוב לזכור, שיש מצב של אי מוטיבציה. אי אפשר ללמד את הילד, לכן יש לחבר אותו ללימוד, דרך חשיבות הלימודים. בהקשר של אנגלית, זה להגיע לאקדמיה, זה לדעת להסתדר עם אנגלית, שאסע לחו'ל. כשאני מלמדת, אני מתייחסת לשתי רמות חשיבה.

רמה ראשונה היא, חשיבה הכוללת זיכרון. לדוגמה הבנתי את ההרצאה, אני זוכר מה המורה אמר,

בשלב השני, אני ישתמש בידע, בחשיבה יותר גבוה. אקשר את זה לידע קודם שיש לי. אשווה את זה לנושאים אחרים, שאני מכירה, וכן איך זה קשור לחיים שלי. אני בעצם לוקחת את החומר, ומפעילה חשיבה יותר גבוה ומעמיקה.

למעשה, ככה תמיד אני פועלת, לפני שקוראים טקסט באנגלית.

נעזרים בידע עולם קודם, ומביאים את הידע הזה לקריאת הטקסט. התלמיד עונה על השאלה, מה אתה יודע על הנושא,  ולאחר מכן יש משימת כתיבה, שבה הלומד יוצר אינטגרציה של החומר, עם רעיונות, ומסקנות משלו.  

כאשר אנו רואים שיש בעיה בזיכרון, הרי שזה תפקיד המורה להקנות אסטרטגיות, כמו קריאה של משפטי מפתח, מירקור, פירוק הטקסט לפסקאות, התייחסות למילות מפתח. ורק אז נעבור לשלב השני של העמקה.

 

 

מוזמנים להתקשר

050-9449130