אבחון פסיכו דידקטי
באבחון פסיכו דידקטי, מועברים סדרה של מבחנים, שנועדו לבדוק, האם יש לילד לקויות למידה כמו, דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, או בעיות פסיכולוגיות נלוות, שיכולות גם להשפיע על הלמידה, שכן הלמידה עשויה להיות מושפעת, ממצבו הנפשי, רגשי של הילד.
אבחון כולל, אבחון אינטליגנציה מלא, מבחינת ההיבטים האישיים, בנוסף להיבטים הלימודיים.
ישנם מקרים בהם המאבחן הדידקטי יבחין, כי יש צורך בבדיקה רחבה יותר, מאשר אבחון דידקטי, ולכן ימליץ על אבחון פסיכולוגי משלים.
מטרת האבחון הוא, לעצב פרופיל אינטליגנציה של הנבדק, בנוסף לפרופיל הלימודי, שגובש באבחון הדידקטי.
היות ומתבצעת הערכה רגשית, הרי שנעשה שימוש בשאלונים מובנים, ומבחנים השלכתיים, המאפשרים ללמוד על גורמים רגשיים, העלולים להשפיע על קשיי למידה, כמו בטחון עצמי נמוך, וחרדה.
אבחון פסיכו דידקטי, יכול לסייע לילד לקבלת הקלות כמו, אי הורדת ציון על שגיאות כתיב, הקראה, הגדלת שאלון, ותוספת זמן.
כאשר התלמיד מגיע לתיכון, חשיבות האבחון אינה מוטלת בספק. אבחון פסיכו דידקטי זה, יכול לסייע לתלמיד לקבל הקלות, או אף פטור מלימוד שפה זרה שנייה.
הצורך באבחון מתעורר כאשר יש קושי בלימודיים או כאשר קיים פער בין רמת המשכל והתפקוד השוטף של הילד לעומת הביצועים הלימודיים. חשוב להבין שקיים אלו יכולים למבע מגורמים שונים כגון לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז או קושי אוביקטיבי וגורמים רגשיים כגון חרדה והעדר מוטיבציה.
ההמלצה לעשות אבחון פסיכו דידקטי כמה שיותר מוקדם על מנת לחסוך לילד את עוגמת הנפש באי הצלחה בלמידה ועל מנת לא לפתוח פערים בחומר הנלמד. שמביא עימו תסכול נוסף לילד.
לפרטים נוספים את.ה מוזמנים לפנות אלי בנייד 0509449130 או להשאיר פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם