אבחון דידקטי

כאשר הורה מבחין כי ילדו מתקשה בלימודים, בקריאה, כתיבה, הבנה, או מתמטיקה, מומלץ לערוך אבחון דידקטי, שמטרתו לגלות אם יש לקות למידה, מהו הקושי ממנו סובל הילד, בנוסף ימצאו דרכים לעקוף את הקושי. 

האבחון הדידקטי, משמש בסיס לבניה, ושיפור של תוכנית חינוכית לתלמיד במסגרת בית הספר. המטרה הנוספת של אבחון, היא לספק לנבדק התאמות למבחנים, כדי שהתלמיד יוכל לממש את הפוטנציאל הלימודי שלו. 

האבחון הדידקטי, בודק מיומנויות יסוד כמו, קריאה, כתיבה, חשיבה מתמטית,  וכן תפקודים קוגניטיביים כמו, תפיסה חזותית , שמעתית, ומרחבית, ואף תפקודי זיכרון, הכוללים זיכרון מידי, זיכרון עבודה, זיכרון לטווח קצר, זיכרון לטווח ארוך וזיכרון רצף. סגנון העבודה וכן תפקודי השפה הדבורה, והכתובה, אף הם נבדקים. 

למעשה, מדובר באבחון יסודי, שנמשך בין 4-6 שעות. 

בסיום האבחון והסקת המסקנות, מגיש המאבחן את הממצאים, להורי הילד הנבדק. חשוב לציין, שהמסקנות כוללות את נקודות החוזק, והקשיים של הנבדק, וכן את דרכי ההתמודדות עם הקשיים שהועלו והמלצות המאבחן. 

בהתאם להמלצות ולממצאים, יינתנו הקלות, כדי לעזור, לתלמיד לממש את פוטנציאל הלמידה שלו. הקלות כמו, תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, הגדלת שאלון, והקראה, הם ההקלות שיינתנו. בנוסף, יינתנו המלצות להוראה מתקנת והקניית אסטרטגיות למידה, המותאמות לקשיים של הילד. 

ההמלצה לעשות אבחון כמה שיותר מוקדם על מנת לחסוך לילד את עוגמת הנפש באי הצלחה בלמידה ועל מנת לא לפתוח פערים בחומר הנלמד. שמביא עימו תסכול נוסף לילד.

לפרטים נוספים את.ה מוזמנים לפנות אלי בנייד  0509449130 או להשאיר פרטים בטופס ואחזור אליכם בהקדם